Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  06. říjen 2010

Astronomický snímek dne (APOD) - 06. říjen 2010

Polární záře nad Aljaškou

Uznání a copyright: Paul Aslop

Jsou to zelené mraky nebo polární záře? Tuto poklidnou scénu jezera Willow a zasněžených pohoří Wrangell a Saint Elias ve východní Aljašce v USA pomohla Měsíci osvítit také nadýchaná polární zelená záře vyfotografovaná před dvěma týdny nahoře. Ačkoliv mohou polární záře ponejprv vypadat jako měsíčním světlem ozářené mraky, tak polární záře světlo obloze jen přidávají a nebrání v pohledu hvězdám v pozadí. Polární záře na severní polokouli se také nazývají světlo severu a vznikají srážkami nabitých částic z magnetosféry s molekulami vzduchu vysoko v zemské atmosféře. Při pohledu z vesmíru je možné pozorovat, že polární záře vydávají i rentgenové a ultrafialové světlo. Předpověditelné polární záře nastávají několik dnů po silných magnetických událostech pozorovaných na Slunci.

Štítky: Polární záře, Mračna, Alaska