Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  18. květen 2011

Astronomický snímek dne (APOD) - 18. květen 2011

Poslední start raketoplánu Endeavour

Uznání: NASA

Silné, ovšem řízené exploze raket, vynesly před dvěma dny raketoplán Endeavor na jeho poslední cestu na oběžnou dráhu Země. Snímek nahoře byl pořízen pár sekund po startu, když těžký orbiter s šesti kosmonauty začal stoupat do výšek, kde je atmosféra tak řídká, že nelze dýchat. Raketoplán by se měl při tomto letu STS-134 dnes spojit s Mezinárodní kosmickou stanicí (ISS). Endeavour na ISS dopraví mezi jinými věcmi ambiciózní detektor AMS (Alpha Magnetic Spectrometer 2), který by měl v nadcházejících letech detekovat významný přebytek specifického typu temné hmoty, nabité antihmoty a dokonce podivně možné variace dobře známé hmoty nazývané strangelets. Úplně poslední let raketoplánu je plánován na polovinu července, kdy raketoplán Atlantis také navštíví kosmickou stanici.

Štítky: Raketoplán, Launch, Endeavour