Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  16. říjen 2011

Astronomický snímek dne (APOD) - 16. říjen 2011

Malebný přechod Venuše

Uznání a copyright: David Cortner

Vzácný přechod Venuše přes sluneční koutouč v roce 2004 byla jedna z nejlépe fotografovaných událostí na obloze v historii. Z oblastí, kde bylo možno přechod pozorovat: z Evropy a většiny Ásie, Afriky a Severní Ameriky, přišla záplava jak vědeckých, tak i uměleckých snímků. Vědecky vzato, fotografové Slunce potvrdili, že jev černé kapky se opravdu více vztahuje k pozorovací čistotě kamery nebo dalekohledu, než k atmosféře Venuše. Umělecky vzato by se snímky daly rozdělit do několika kategorií. První zachycuje přechod před vysoce podrobně zobrazeným Sluncem. Další kategorie zachycuje dva výskyty, jako třeba současná silueta Venuše a letadla nebo Venuše a Mezinárodní kosmická stanice na nízké oběžné dráze Země. Třetí druh snímků zahrnuje příhodné uspořádání zajímavě vypadajících mraků, jak je vidět na snímku nahoře, který byl pořízen ze Severní Karolíny v USA. Příští přechod Venuše přes Slunce nastane v červnu 2012.

Štítky: Venuše, Slunce, Přechod