Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  22. říjen 2013

Astronomický snímek dne (APOD) - 22. říjen 2013

Hmotná hvězda v NGC 6357

Uznání: NASA, ESA and J. M. Apellániz (IAA, Spain)

V NGC 6357 z neznámých důvodů vznikají ty dosud nejhmotnější objevené hvězdy. Nahoře je jedna z takových hmotných hvězd v NGC 6357, která si svým energetickým světlem v okolním prachu a plynu vykrajuje svůj vlastní mezihvězdný hrad. Složité vzory v celé mlhovině způsobují komplexní interakce mezi mezihvězdnými větry, tlakem záření, magnetickými poli a gravitací. Celková záře mlhoviny je výsledkem emise světla z ionizovaného vodíku. V NGC 6357 se v blízkosti zřetelné mlhoviny Kočičí tlapka nachází otevřená hvězdokupa Pismis 24, ve které je mnoho těchto extrémně jasných a modrých hvězd. Centrální část NGC 6357 měří asi 10 světelných let a nachází se asi 8000 světelných let v souhvězdí Štíra (Scorpion).

Štítky: Hvězdný vítr, Massive star, NGC 6357