Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  21. říjen 2013

Astronomický snímek dne (APOD) - 21. říjen 2013

Saturn shora

Uznání a licence: NASA/JPL/SSI; Composition: Gordan Ugarkovic

Tento snímek Saturnu nemohl být pořízen ze Země. Na žádném pozemském snímku není možné vidět noční stranu Saturnu a odpovídající stín vržený na Saturnovy prstence. Jelikož Země je mnohem blíže ke Slunci, než Saturn, tak ze Země je vidět jen denní strana prstenčité planety. Tato mozaika snímků byla pořízena tento měsíc kosmickou sondou Cassini, která nyní obíhá Saturn. Naplno jsou vidět jak krásné Saturnovy prstence, tak podrobnosti v mracích, včetně polárního hexagonu a rozsáhlého světle zbarveného bouřkového systému.

Štítky: Saturn, Cassini, Shadow

51. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 16. 12. do 22. 12. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Podvečerní obloha nabízí Venuši a Saturn. Po setmění můžeme pozorovat také Uran a Neptun. Ráno je vidět Mars. Nejjasnější kometou oblohy je C/2017 T2 vysoko v Perseovi. Nastane zimní slunovrat. Proběhne několik zajímavých startů raket. Před 380 lety se narodil Gottfried Kirch, vynálezce mikrometru a objevitel jasné komety roku 1680.

Soumrak v Otrokovicích