Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  03. březen 2014

Astronomický snímek dne (APOD) - 03. březen 2014

Obyvatelné světy

Uznání a licence: Planetary Habitability Laboratory (UPR Arecibo)

Je Země jediným pouhým světem, na kterém je možný život? Slunci podobné hvězdy mimo naši Sluneční soustavu jsou sledovány pro malé poklesy světla, které znamenají zákryty planetami, což umožňuje nalézt planety, na kterých by mohl být možný život. Tak bylo nalezeno mnoho donedávna neznámých planet, včetně více než 700 planet nedávno objevených družicí NASA Kepler. Umělecká ilustrace nahoře vykresluje dvanáct extrasolárních planet, které kolem svých mateřských hvězd obíhají v obyvatelných zónách. Tyto exoplanety mají teplotu, při které může být na jejich povrchu tekutá voda, takže by na nich mohl být život založený na vodě, podobně jako na Zemi. I když současná technika zatím nedokáže detekovat přítomnost života, tak objev exoplanet v obyvatelých zónách je krokem, který lidstvu umožňuje lépe pochopit své místo ve vesmíru.

Štítky: Life, Exoplanets, Habitable