Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  23. květen 2014

Astronomický snímek dne (APOD) - 23. květen 2014

Cílová kometa Rosetty

Uznání: ESA / Rosetta / MPS OSIRIS Team

Tuto pozoruhodnou sérii 9 snímků mezi 27. březnem a 4. květnem pořídila kosmická sonda Rosetta, když se přiblížila ke své cílové kometě z 5 miliónů kilometrů na 2 milióny kilometrů. Periodická kometa 67P/Churyumov-Gerasimenko se pohybuje po dráze s oběžnou dobou 6,5 roku, směřuje k těsnému přiblížení ke Slunci v příštím roce a zde je vidět, jak se pohybuje proti pozadí vzdálených hvězd v Hadonošovi a kulové hvězdokupě M107. Ke konci sekvence je vidět rozvíjející se koma, která sahá asi 1300 km do prostoru. Rosetta se má s jádrem komety setkat počátkem srpna. Jádro o průměru asi 4 kilometry je nyní zřetelně aktivní a jak jeho špinavý led začíná na slunečním světle sublimovat, tak uvolňuje prašnou komu. Očekává se, že se přistávací modul Rosetty dotkne povrchu jádra v listopadu.

Meteorický roj dnes v noci: Pátrejte po Camelopardalidách.

Štítky: Kometa, Coma, Rosetta, Animated gif, 67P/Churyumov-Gerasimenko