Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  29. červenec 2014

Astronomický snímek dne (APOD) - 29. červenec 2014

Nebeská brána na Novém Zélandu

Uznání a copyright: Petr Horálek

Někomu to může připomínat bránu do vzdáleného vesmíru. Jiný v tom může vidět oko obra. S trochou básnické licence, oba mají pravdu. Na snímku nahoře je standardní pohled na oblohu rybím okem, ale v neobvyklé projekci. Pohled pochází z vyhlídky na Novém Zélandě zvané Te Mata Peak a tento název se dá z maorského jazyka přeložit jako "Spící obr". Na podivuhodném panoramatu je od středu oblohy doprava dolů vidět pás naší Galaxie Mléčné dráhy s Velkým a Malým Magellanovým mračnem vpravo. Červená barva pochází z atmosférického světélkování vzduchu, které fotografa překvapilo, jelikož je lépe zachyceno kamerou než se dá uvidět očima. Snímek nahoře byl pořízen před dvěma týdny, když sestra fotografa, vlevo, s někým neznámým, nahlíželi do hvězdné brány.

Štítky: Obloha, Nový Zéland, Fisheye