Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  15. srpen 2014

Astronomický snímek dne (APOD) - 15. srpen 2014

Perseida v měsíčním světle

Uznání a copyright: Amir Hossein Abolfath (TWAN)

Noc osvětluje jasné měsíční světlo z úplňku poblíž perigea a na pohledu na oblohu z centrálního Íránu vrhá stíny. Snímek pořízený 12. srpna poblíž maxima každoročního meteorického roje Perseid také zachytil jednu jasnou a barevnou Perseidu nad stinným stromem v popředí. Letos až do časných ranních hodin pozorování meteorů ovlivňoval superúplněk a přesvěcoval stopy mnoha slabších Perseid. Jasnější Perseidy, jako třeba tato, byly ovšem stále vidět a jejich stopy směřovaly zpátky do hrdinského souhvězdí Perseus vpravo. Zrnka kosmického prachu na dráze za periodickou kometou Swift-Tuttle zametá planeta Země, ta vstupují do atmosféry rychlostí téměř 60 kilometrů za sekundu jako Perseidy a ve výškách kolem 100 kilometrů se rozžhaví a vypařují. Příští rok se budou Perseidy blýskat pod tmavou oblohou za novu.

Štítky: Úplněk, Meteor, Perseid