Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  23. říjen 2014

Astronomický snímek dne (APOD) - 23. říjen 2014

Galaxie v Pegasu

Uznání a copyright: Alessandro Benedetti and Daniele Ceniti (AeW Observatory)

Tento široký ostrý teleskopický pohled odhaluje galaxie rozeseté za hvězdami a slabými prašnými mlhovinami Mléčné dráhy v hranicích severního vysoko letícího souhvězdí Pegas. Vpravo nahoře je výrazná galaxie NGC 7331. Tato velká spirála je zhruba 50 miliónů světelných let daleko a je jednou z jasnějších galaxií, které do svého slavného katalogu Charles Messier v 18. století nezahrnul. Rozrušeně vyhlížející skupina galaxií vlevo dole je dobře známá jako Stephanův kvintet. Kvintet je asi 300 miliónů světelných let daleko a dramaticky ilustruje kolize více galaxií a jeho silné, stále probíhající interakce postály pro krátký kosmický snímek. Kvintet a NGC 7331 od sebe na obloze dělí asi půl stupně.

Today: Částečné zatmění Slunce