Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  02. červen 2018

Astronomický snímek dne (APOD) - 02. červen 2018

Sezóna Jupiteru a havajská obloha

Uznání a copyright: Tunç Tezel (TWAN)

Od té doby, co byl pořízen na Havaji tento noční snímek oblohy, vulkanická aktivita na velkém havajském ostrově ještě vzrostla. Na snímku pořízeném z Vulkanického národního parku jsou asi 30 kilometrů na východ ve směru panoramatického pohledu na kalderu Kilauea s kráterem Halemaumau vidět nedávné otvory a toky lávy. Letos je koncem jara a začátkem léta Jupiter stále jasný. Toto nejjasnější světlo na nebi je snadno vidět na jihu na scéně, kde nad parami a mračny vychází centrální výduť Mléčné dráhy. Na konci tmavých řek prachu je směrem k centru naší Galaxie je vidět jasná hvězda Antares. U obzoru přes až příliš jasný vulkanický kouř prosvítají hvězdy alfa a beta Centauri a kompaktní Jižní kříž.

Štítky: Jupiter, Sopka