Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  25. srpen 1999

Astronomický snímek dne (APOD) - 25. srpen 1999

Odrazy na NGC 6188

Uznání a copyright: David Malin (AAO), AATB

NGC 6188 je mezihvězdným karnevalem mladých modrých hvězd, horkého červeného plynu a studeného temného prachu. NGC 6188 vzdálená 4000 světelných let v disku naší Galaxie je domovem pro asociaci Ara OB1, skupinu jasných mladých horkých hvězd, jejichž jádro tvoří otevřenou hvězdokupu NGC 6193. Tyto hvězdy jsou tak jasné, že se něco z jejich modrého odráží od mezihvězdného prachu tvořícího difuzní modrou záři ve středu fotografie nahoře. Otevřená hvězdokupa NGC 6193 vznikla asi před 3 milióny let z okolního plynu a jeví se neobvykle bohatou na těsné dvojvězdy. Červená záře viditelná přes celou fotografii vychází z vodíku zahřívaného jasnými hvězdami v Ara OB1. Tmavý plyn, který brání většině světla z NGC 6188 zřejmě vznikl ve vnějších atmosférách chladnějších hvězd a ejekcí supernov.

Štítky: Reflekční mlhovina, Absorpční mlhovina, Emisní mlhovina