Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Ivanou Markovou

Hlubinami vesmíru s dr. Ivanou Markovou

Ivana Marková. Autor: TV Noe
Ivana Marková.
Autor: TV Noe
První májovou sobotu 5. května 2012 od 21:05 se můžete těšit na poutavé povídání v dalším pokračování publicistického pořadu Hlubinami vesmíru na TV Noe. Tentokráte naše pozvání přijala pracovnice ostravského planetária PaedDr. Ivana Marková, Ph.D.

Ivana Marková. Autor: TV Noe
Ivana Marková.
Autor: TV Noe
V tomto díle našeho pořadu se budeme zabývat pedagogickými rozměry astronomie. Jak vysvětlovat astronomii dětem? Na co se zaměřit u které věkové skupiny a jak na to? Jak zapojit astronomii i do jiných předmětů na základní škole? A co dál na střední škole...?

O těchto i mnohých jiných otázkách bude v našem pořadu povídat náš sobotní host PaedDr. Ivana Marková, Ph.D., odborná pracovnice Hvězdárny a planetária Johanna Palisy v Ostravě. Je osobou jistě povolanou, a proto malá exkurze do vesmíru tak trochu z jiného pohledu bude pro příznivce astronomie, a nejen je, troufám si říct, inspirativním pohlazením.

A protože dr. Ivana Marková je rovněž autorkou dětských astronomických pořadů, které jsou šity takříkajíc na míru, a my si ukázky z nich v našem pořadu pustíme, neváhejte a potěšte své oko i svou mysl.

Na setkání na internetu či u obrazovky se těší autor pořadu Jindřich Suchánek.

Živé vysílání TV Noe
Bližší info + reprízy

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.