Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Březinou, gravitace a vulkanismus ve Sluneční soustavě

dr. Jiří Březina v pořadu Hlubinami vesmíru

S geologem a planetologem dr. Jiřím Březinou se budeme bavit o gravitaci a jejích vlivech ve Sluneční soustavě. Zaměříme se i na vulkanismus - není jen na Zemi. Povídání nás vtáhne do dějů, které jsou sice známy, ale víme o nich, jak probíhají? Dr. Jiří Březina žil dlouhá léta v exilu v Německu. Dnes žije v Praze a přes pokročilý věk je stále činorodým vědcem.

Víte, co jsou barycentra či kryovulkanismus? Pro badatele jsou i známé skutečnosti stále pozoruhodné a my se ponoříme do tajů procesů, které svou podstatou ovlivňují vše kolem nás.

Přijměte pozvání k nevšední besedě o planetologii.

V následujícím pokračování besedy dohlédneme např. k Plutu, ale budeme pokračovat v planetologických zajímavostech i u jiných těles

Premiéru sledujte v sobotu 2. února od 20 hod. na TV Noe http://www.tvnoe.cz/

Bližší info o pořadu + termíny repríz a po odvysílání i jeho záznam http://www.tvnoe.cz/porad/hlubinami-vesmiru-s-dr-jirim-brezinou-gravitace-vulkanismus-ve-slunecni-soustave

Dr. Jiří Březina s moderátorem Jindřichem Suchánkem v pořadu Hlubinami vesmíru Autor: TV Noe
Dr. Jiří Březina s moderátorem Jindřichem Suchánkem v pořadu Hlubinami vesmíru

Štítky: Jiří Březina, TV Noe, Hlubinami vesmíru

17. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 22. 4. do 28. 4. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer je vidět Mars, ráno Jupiter a Saturn. Přechod Ganymeda a jeho stínu nastává v úterý 23. dubna nad ránem. Skvrny na Slunci opět mizí. Na ISS dorazila zásobovací loď Cygnus. Další společnost testuje motorické přistání se znovupoužitelnou raketou. Test Crew Dragonu skončil havárií. Před 50 lety spadly meteority v Irsku i do obchodního centra a před 245 lety se narodil Francis Baily.

Hvězdy v Čerčanech

Čerčany a časosběr foto 60 minut.