Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Grygarem, Žeň objevů 2017, 1. díl

Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Grygarem, Žeň objevů 2017, 1. díl

RNDr. Jiří Grygar v pořadu Hlubinami vesmíru

Je již tradicí, že každým rokem v našem studiu přivítáme RNDr. Jiřího Grygara, CSc. s jeho Žněmi objevů. Nebude tomu jinak i letos, a proto vás zveme k besedě nad nejvýznamnějšími astronomickými objevy roku 2017. V tomto prvním díle proletíme Sluneční soustavou a zastavíme se u Venuše, Země, Marsu, Jupitera, Saturnu a Pluta.

Na Venuši je nyní aktivní vulkanismus. Obrázky sopky Idunn Mons nenechávají nikoho o tomto jevu na pochybách. I my můžeme sledovat tento úžasný jev.

Jaké novinky přináší statistika teplot na planetě Zemi a jaké množství oxidu uhličitého v atmosféře? Možná i nějaká pozitiva?

RNDr. Jiří Grygar v pořadu Hlubinami vesmíru Autor: TV Noe
RNDr. Jiří Grygar v pořadu Hlubinami vesmíru
Mars je stále pod drobnohledem sond i vozítek na jeho povrchu. Zejména výzkumné vozítko Curiosity - pohled do kráteru Gale doslova bere dech!

Sonda JUNO přináší detailní snímky „rudé skvrny“ na Jupiteru. Co se tam děje?

Loni ukončila u Saturnu svou dlouhou pouť sonda Cassini. V čem byla unikátní a jaké nej objevy se spojují s její misí?

I na Plutu se budou jistě objevovat nové poznatky, protože snímky ze sondy New Horizons, která kolem prolétla v roce 2015, se budou analyzovat ještě mnohá další léta. My se krátce zastavíme u tzv. kajícníků, útvarů na jeho povrchu.

V následujícím 2. díle budeme pokračovat v novinkách u malých těles sluneční soustavy a vydáme se i k exoplanetám.

Host RNDr. Jiří Grygar a moderátor pořadu Jindřich Suchánek Autor: TV Noe