Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Grygarem, Žeň objevů 2018, 2. díl

Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Grygarem, Žeň objevů 2018, 2. díl

Dr. Jiří Grygar v pořadu Hlubinami vesmíru

Žně objevů loňského roku pokračují i v druhém díle. RNDr. Jiří Grygar, CSc. se nejprve pohrouží do nejvzdálenějších končin Sluneční soustavy. Zastaví se u Pluta a objektů daleko za jeho dráhou. Tělesa jako Haumea, Goblin či Farout se příliš často nevyskytují ve sdělovacích prostředcích a seznámit se s některými novými skutečnostmi je velmi obohacující.

I bližší malá tělesa Sluneční soustavy byla ve středu pozornosti astronomů. Planetky Bennu a Ryugu navštívily sondy a my se u nich rovněž na chvíli zastavíme.

Nahlédneme také do vzdálenějších míst a budeme představovat novinky u výzkumu exoplanet. Barnardova hvězda, PDS 70 či AS 209 jsou hvězdy, jejichž exoplanety velmi zaujaly. Čím? I exoplanety objevené družicí Kepler stále přinášejí překvapení – je např. prokazatelně zjištěno, že existují tzv. exoměsíce! Předpoklady se stávají skutečností.

Nahlédneme i ke hvězdám, které budí u astronomů zájem a zvědavost. Observatoře ALMA i sonda Gaia stále objevují nové a nové skutečnosti – protoplanetární disky u hvězd či tzv. kvaltující hvězdy. A jestliže i my jsme schopni užasnout, neváhejme a nechme se unést nekončícím tajemstvím vesmíru.

Dr. Jiří Grygar a Jindřich Suchánek, moderátor pořadu Hlubinami vesmíru Autor: TV Noe
Dr. Jiří Grygar a Jindřich Suchánek, moderátor pořadu Hlubinami vesmíru

Premiéru sledujte v sobotu 2. listopadu od 20:05 na TV Noe http://www.tvnoe.cz/

Bližší info o pořadu i termíny repríz http://www.tvnoe.cz/porad/25929-hlubinami-vesmiru-s-dr-jirim-grygarem-zen-objevu-2018-2-dil

Po odvysílání můžete tento pořad sledovat v našem videoarchivu.

V posledním 3. díle budeme pokračovat v přestavování nejvýznamnějších objevů v astronomii roku 2018 v hlubokém vesmíru.

Dr. Jiří Grygar shrnuje zajímavé objevy roku 2018 v pořadu Hlubinami vesmíru Autor: TV Noe