Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Grygarem, Žeň objevů 2019, 2. díl

Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Grygarem, Žeň objevů 2019, 2. díl

RNDr. Jiří Grygar

V druhém díle Žní objevů 2019 bude dr. Jiří Grygar, astrofyzik z Fyzikálního ústavu AV ČR, zaměřovat svou pozornost nejprve na objevy u Saturnu – nové měsíce? Překvapivé dráhy i rotace!

Ve Sluneční soustavě zaujaly astronomy i další malá tělesa. Jedním z nich je Arrokoth, planetka nesoucí dříve název Ultima Thule, která je zatím nejvzdálenějším tělesem navštíveným sondou ze Země a druhým kometa Borisov – návštěvník od jiných hvězd.

Zastavíme se i u pozoruhodného zatmění Slunce, které v roce 2019 bylo nad Jižní Amerikou sledováno přímo z La Silla, jedné z největších světových observatoří.

I svět exoplanet nezůstává v přehledu roku 2019 bez pozornosti – zajímavé planety u červených trpaslíků. A čím stále překvapuje pulsar uvnitř Krabí mlhoviny?

RNDr. Jiří Grygar během rozhovoru s JIndřichem Suchánkem v pořadu Hlubinami vesmíru Autor: TV Noe

Poslední třetí díl bude příští měsíc ve znamení návštěvy objevů v hlubokém vesmíru v roce 2019.

Sledujte premiéru v sobotu 3. října ve 20:05 na TV Noe. Po premiéře můžete pořad sledovat ve videoarchivu.

Bližší info včetně časů repríz, najdete na https://www.tvnoe.cz/porad/29071-hlubinami-vesmiru-s-dr-jirim-grygarem-zen-objevu-2019-2-dil