Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Martinou Boháčovou, 1. díl

Hlubinami vesmíru s dr. Martinou Boháčovou, 1. díl

RNDr. Martina Boháčová, Ph.D.
Autor: TV Noe

V prvním díle roku 2018 se setkáme s astročásticovou fyzičkou, která pracuje ve Fyzikálním ústavu Akademie věd ČR, RNDr. Martinou Boháčovou, Ph.D. Navštívíme ojedinělou Observatoř Pierra Augera v Argentině, na které probíhá základní výzkum kosmického záření. Co způsobuje tento jev? Jak probíhá a nad čím se bádá v jihoamerické pampě?

Kosmické záření bylo definováno právě na území dnešní České republiky před více jak sto lety. Od historie se přesuneme v besedě do současnosti a budeme si podrobně povídat o principech i zatím nevyjasněných skutečnostech provázející toto bádání.

Premiéru sledujte v sobotu 6. 1. 2018 od 20 hod. na TV Noe http://www.tvnoe.cz/

Bližší info o pořadu i termíny repríz http://www.tvnoe.cz/porad/hlubinami-vesmiru-s-dr-martinou-bohacovou-1-dil

Ke sledování ojedinělého vyprávění o kosmickém záření zve moderátor pořadu Jindřich Suchánek

RNDr. Martina Boháčová, Ph.D. v pořadu Hlubinami vesmíru Autor: TV Noe
RNDr. Martina Boháčová, Ph.D. v pořadu Hlubinami vesmíru
Autor: TV Noe

[1] Stránka pořadu na TV Noe

Štítky: Hlubinami vesmíru, TV Noe, Martina Boháčová

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.