Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Miroslavem Bártou, 1. díl

Hlubinami vesmíru s dr. Miroslavem Bártou, 1. díl

Miroslav Bárta hostem pořadu Hlubinami vesmíru
Autor: TV Noe

Hostem tohoto dílu je astronom ze slunečního oddělení Astronomického ústavu Akademie věd ČR Mgr. Miroslav Bárta, PhD. – Jaký je mikrovlnný vesmír? Co zkoumají „radary“ na pláních Atacama? Čím se zabývají naši astronomové na této unikátní observatoři? Pojďme společně s naším hostem navštívit tuto observatoř a nechme se vtáhnout do mikrovlnného vesmíru.

ALMA (Atacama Large Millimeter Array) je součástí ESO – Evropské jižní observatoře a je umístěna ve vysokohorském prostředí chilských And. Její teleskopy zkoumají vesmír v mikrovlnné oblasti. Jedno z Evropského ALMA regionálního centra je také v ČR a náš host na jeho chodu úzce spolupracuje.

Premiéru sledujte v sobotu 3. 3. 2018 od 20 hod. na TV Noe http://www.tvnoe.cz/.

Bližší info o pořadu a termíny repríz http://www.tvnoe.cz/porad/hlubinami-vesmiru-s-dr-miroslavem-bartou-1-dil.

Mgr. Miroslav Bárta, PhD. v pořadu Hlubinami vesmíru Autor: TV Noe
Mgr. Miroslav Bárta, PhD. v pořadu Hlubinami vesmíru

Mgr. Miroslav Bárta, PhD. v pořadu Hlubinami vesmíru Autor: TV Noe
Mgr. Miroslav Bárta, PhD. v pořadu Hlubinami vesmíru

[1] Stránky pořadu Hlubinami vesmíru

Štítky: TV Noe, Miroslav Bárta, Hlubinami vesmíru

40. vesmírný týden 2021

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 4. 10. do 10. 10. 2021. Měsíc bude v novu a vynoří se na večerní obloze. Nastane jeho konjunkce s Venuší. Aktivita Slunce je nízká, ale poslední měsíce ukázaly, že roste poněkud rychleji, než se očekávalo. K ISS má odstartovat kosmická loď Sojuz MS-19 s jedním profesionálním kosmonautem a dále dvojicí režisér-herečka. Mezitím u stanice proběhlo zkušební předokování Sojuzu MS-18 a odletěl nákladní Dragon. Zemřel český astronom a astrofyzik Boris Valníček. Před 175 lety byl objeven Neptunův měsíc Triton. Stalo se tak asi dva týdny po objevu planety.

Skvrny na Slunci s Filtrem