Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Miroslavem Bártou, 1. díl

Hlubinami vesmíru s dr. Miroslavem Bártou, 1. díl

Miroslav Bárta hostem pořadu Hlubinami vesmíru
Autor: TV Noe

Hostem tohoto dílu je astronom ze slunečního oddělení Astronomického ústavu Akademie věd ČR Mgr. Miroslav Bárta, PhD. – Jaký je mikrovlnný vesmír? Co zkoumají „radary“ na pláních Atacama? Čím se zabývají naši astronomové na této unikátní observatoři? Pojďme společně s naším hostem navštívit tuto observatoř a nechme se vtáhnout do mikrovlnného vesmíru.

ALMA (Atacama Large Millimeter Array) je součástí ESO – Evropské jižní observatoře a je umístěna ve vysokohorském prostředí chilských And. Její teleskopy zkoumají vesmír v mikrovlnné oblasti. Jedno z Evropského ALMA regionálního centra je také v ČR a náš host na jeho chodu úzce spolupracuje.

Premiéru sledujte v sobotu 3. 3. 2018 od 20 hod. na TV Noe http://www.tvnoe.cz/.

Bližší info o pořadu a termíny repríz http://www.tvnoe.cz/porad/hlubinami-vesmiru-s-dr-miroslavem-bartou-1-dil.

Mgr. Miroslav Bárta, PhD. v pořadu Hlubinami vesmíru Autor: TV Noe