Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Pavlem Koubským, 2. díl

Hlubinami vesmíru s dr. Pavlem Koubským, 2. díl

RNDr. Pavel Koubský, CSc.
Autor: TV Noe

Astronom ze stelárního oddělení Astronomického ústavu Akademie věd ČR RNDr. Pavel Koubský, CSc. zůstal v pražském studiu TV Noe i na pokračování besedy o hvězdné astronomii.

Co jsou hvězdy se srdečním rytmem? Proč zvětšují a zmenšují svůj objem? Jakými novými přístroji nyní sledujeme změny na obloze, a co můžeme od nich očekávat?  Například družice Kepler přinesla nepřeberné množství údajů, které se stále studují a navíc ukazuje i nečekané objevy. Nové přístroje na zemi i nad ní se chystají. Jaké to jsou?

O těchto astronomických skutečnostech a dalších zajímavostech se dozvíme v naší besedě nad vesmírnými otázkami, které nenechávají zvídavá srdce, nejen vědců, klidnými.

Bližší info o pořadu a termíny repríz http://www.tvnoe.cz/porad/hlubinami-vesmiru-s-dr-pavlem-koubskym-2-dil-0

Po odvysílání premiéry můžete pořad sledovat ve videoarchivu TV Noe http://www.tvnoe.cz

Štítky: Hlubinami vesmíru

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.