Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Richardem Wünschem (2. díl)

Hlubinami vesmíru s dr. Richardem Wünschem (2. díl)

Richard Wünch v pořadu Hlubinami vesmíru. Autor: TV Noe.
Richard Wünch v pořadu Hlubinami vesmíru.
Autor: TV Noe.
V sobotu 5. ledna 2013 od 20:00 bude mít premiéru na TV Noe pořad Hlubinami vesmíru - pokračování s hostem dr. Richardem Wünschem. Povídat si i v druhém díle budeme o vzniku hvězd.

Richard Wünch v pořadu Hlubinami vesmíru. Autor: TV Noe.
Richard Wünch v pořadu Hlubinami vesmíru.
Autor: TV Noe.
Jak dlouho hvězdy žijí? Jaké mají rozměry molekulární oblaka, ze kterých se hvězdy tvoří? Vznikalo i naše Slunce společně s dalšími hvězdami?

Jste-li zvídaví lidé a zajímáte se o vesmír, pak si udělejte trochu času a pojďte společně s námi na procházku nekonečným prostorem hvězd a hvězdokup. O těch si právě v další části pořadu budeme povídat, abychom se blíže mohli orientovat, co se v hvězdokupách děje. Jaké hvězdy vznikají v otevřených hvězdokupách a jaké ve hvězdokupách kulových? A co jsou superhvězdokupy? Jak rychle vznikají hvězdy? A co je galaktický supervítr?

Pojďme tedy a vnořme se do struktur mlhovin a hvězdokup a octněme se v reálném a přitom tak úžasném světě tvorby hvězd.

Ke sledování zve autor pořadu Jindřich Suchánek.

Živé vysílání TV Noe
Bližší info + reprízy

Štítky: Hlubinami vesmíru

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.