Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Soňou Ehlerovou (2. díl)

Hlubinami vesmíru s dr. Soňou Ehlerovou (2. díl)

Soňa Ehlerová. Autor: TV Noe.
Soňa Ehlerová.
Autor: TV Noe.
V sobotu 1. června 2013 od 20 hodin můžete sledovat další premiéru pořadu Hlubinami vesmíru, i tentokrát s dr. Soňou Ehlerovou. Tématem bude opět radioastronomie.

Soňa Ehlerová. Autor: TV Noe.
Soňa Ehlerová.
Autor: TV Noe.
S RNDr. Soňou Ehlerovou, Ph.D. v tomoto díle pokračujeme v besedě o radiostronomii. Nahlédneme především k neutrálnímu vodíku, který radiostronomové pozorují ve strukturách naší Galaxie i jiných galaxií.

Co vše mohou astronomové pomocí radiových vln odhalovat? Jak doplňuje radioastronomie ostatní obory výzkumu vesmíru? Kam míří pozornost radioastronomů? Zveme Vás do hlubin vesmíru, který odhaluje další svá tajemství.

Za celý štáb, který připravuje pořad pro Televizi Noe Jindřich Suchánek.

Živé vysílání TV Noe
Bližší info + reprízy

Štítky: Hlubinami vesmíru

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.