Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Vladimírem Wagnerem (2. díl)

Hlubinami vesmíru s dr. Vladimírem Wagnerem (2. díl)

Vladimír Wagner. Autor: TV Noe.
Vladimír Wagner.
Autor: TV Noe.
První sobotu v měsíci 3. srpna ve 20:00 můžete sledovat premiéru pořadu Hlubinami vesmíru. V ní budeme pokračovat s dr. Vladimírem Wagnerem o souvislostech jaderné fyziky s astronomií.

Vladimír Wagner. Autor: TV Noe.
Vladimír Wagner.
Autor: TV Noe.
S jaderným fyzikem RNDr. Vladimírem Wagnerem, CSc., pracovníkem Ústavu jaderné fyziky AV ČR, budeme pokračovat v besedě o souvislostech jaderné fyziky a astronomie. Nejprve se náš host pokusí vysvětlit pojem inflace vesmíru na jeho počátku a poté nám přiblíží Higgsův boson. Co to je za částici? Byla opravdu vloni v CERNu objevena? V dalším povídání se ponoříme do nitra hvězd i naší Země.

Specializací Vladimíra Wagnera je také jaderná spektroskopie. Kde ji lze úspěšně aplikovat? Jak se využívá u vozítka Curiosity na Marsu?

Máte-li chuť vstoupit dovnitř prostoru, který bývá často pro běžného člověka nedostupný až uzavřen, nezapomeňte si zapnout na chvíli Televizi Noe – odměnou Vám bude snad i trochu radosti z přiblížení se pochopení, a to stojí za to!

Na setkání s Vámi se u obrazovky těší společně s celým štábem, který pořad Hlubinami vesmíru připravuje, Jindřich Suchánek.

Živé vysílání TV Noe
Bližší info + reprízy

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.