Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s manželi Kubátovými, 1. díl

Hlubinami vesmíru s manželi Kubátovými, 1. díl

RNDr. Jiří Kubát a Mgr. Brankica Kubátová s moderátorem Jindřichem Suchánkem
Autor: TV Noe

Ve stelárním oddělení Astronomického ústavu Akademie věd v Ondřejově pracují na společném výzkumu manželé Brankica a Jiří Kubátovi. Máme zvláštní příležitost je přivítat v našem studiu TV Noe, abychom besedovali o jejich práci. Čím se zabývají?

Jsou to atmosféry horkých hvězd. Je neuvěřitelné, že takto krátké a suché konstatování v podrobnějším pohledu překvapuje svou pestrostí. Co vše lze vyčíst ze spektra hvězd? A jak se dopátrat vlastností těchto objektů, které jsou pouhými tečkami?

Určitě stojí za pozornost setkání s manželi nad hloubkou nejen vesmíru, ale i jeho výzkumu.

Stopáž pořadu prvního dílu stačila jen na poodkrytí tématu, proto budeme v příštím díle na cestách výzkumu horkých hvězd a jejich atmosfér pokračovat. Zveme vás ne setkání vskutku hvězdné…

Premiéru sledujte v sobotu 3. srpna od 19:30 na TV Noe http://www.tvnoe.cz/

Bližší info o pořadu + termíny repríz a po odvysílání i jeho záznam http://www.tvnoe.cz/porad/25265-hlubinami-vesmiru-s-manzeli-kubatovymi-1-dil

RNDr. Jiří Kubát v pořadu Hlubinami vesmíru Autor: TV Noe
RNDr. Jiří Kubát v pořadu Hlubinami vesmíru
Autor: TV Noe

Štítky: Hlubinami vesmíru, TV Noe, Jiří Kubát, Brankica Kubátová

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.