Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s manželi Kubátovými, 2. díl

Hlubinami vesmíru s manželi Kubátovými, 2. díl

Manželé Kubátovi v pořadu Hlubinami vesmíru
Autor: TV Noe

V pražském studiu televize Noe zůstali od minula Brankica a Jiří Kubátovi. Stelární astrofyzici, kteří modelují atmosféry horkých hvězd. Jejich práce přináší i nové metody či spíše nová řešení. Jak se tam hmota pohybuje, jaké má projevy? V besedě se dotkneme také tzv. Wolf-Rayetových hvězd, které patří mezi nejteplejší hvězdy a snad jsou tím, co předchází výbuchům supernov.

Své předpoklady a modely porovnávají s pozorováními, konkrétně se spektry z pozorování. Mnohdy jsou to dobrodružná očekávání… splní se předpoklad? Pojďme a zúčastněme se tohoto dobrodružství a společně se pokusme dosáhnout tajů života horkých hvězd.

Mgr. Brankica Kubátová, Ph. D. Autor: TV Noe
Mgr. Brankica Kubátová, Ph. D.

Premiéru sledujte v sobotu 7. září 2019 od 20:05 na TV Noe http://www.tvnoe.cz/

Bližší info o pořadu + termíny repríz a po odvysílání i jeho záznam http://www.tvnoe.cz/porad/25324-hlubinami-vesmiru-s-manzeli-kubatovymi-2-dil

doc. RNDr. Jiří Kubát, CSc.

Manželé Kubátovi s Jindřichem Suchánkem v pořadu Hlubinami vesmíru Autor: TV Noe
Manželé Kubátovi s Jindřichem Suchánkem v pořadu Hlubinami vesmíru

Štítky: Jiří Kubát, Brankica Kubátová, Hlubinami vesmíru

Kometa 260P/McNaught

Snímek komety 260P/McNaught. Rozměry obrázku jsou 40 x 40 obloukových minut, proti originálu 2x zmenšeno, sever je nahoře, východ vlevo. Nacházela se v souhvězdí Berana.