Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s prof. Janem Paloušem, galaxie 2. díl

Hlubinami vesmíru s prof. Janem Paloušem, galaxie 2. díl

Prof. Jan Palouš v pořadu Hlubinami vesmíru

Jak vypadají centra galaxií? Jsou masivní černé díry krmeny i výbuchy supernov? V besedě s prof. Janem Paloušem z Astronomického ústavu AV ČR se vydáme vstříc výzkumu do těchto končin. Co víme či nevíme o černé díře uprostřed Mléčné dráhy? Jaké procesy se odehrávají v tzv. AGN – galaxií s aktivním jádrem např. u galaxie M 82 ve Velké medvědici?

Prof. Jan Palouš bude poodhalovat i další zajímavosti výzkumu galaxií - harašení galaxií, okolí Mléčné dráhy, nepravidelné či trpaslíčí galaxie aj.

Ponořme se do galaktické astronomie – oboru, který přesahuje mnohdy naši představivost.

Bližší info o vysílání https://www.tvnoe.cz/porad/31650-hlubinami-vesmiru-s-prof-janem-palousem-galaxie-2-dil

Premiéru můžete sledovat v sobotu 5. června ve 20:05 na TV Noe a poté v jejím archivu.

Prof. Jan Palouš s moderátorem Jindřichem Suchánkem v pořadu Hlubinami vesmíru Autor: TV Noe