Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Pořad Hlubinami vesmíru s Petrem Horálkem - Cesty za klenoty nebe (1. díl)

Pořad Hlubinami vesmíru s Petrem Horálkem - Cesty za klenoty nebe (1. díl)

Petr Horálek v pořadu Hlubinami vesmíru.
Autor: TV Noe.

Do našeho studia jsme si pozvali neúnavného popularizátora astronomie a astrofotografa Petra Horálka. Ten nás v příjemné společnosti moderátora Jindřicha Suchánka zavede v pořadu Hlubinami vesmíru za klenoty nočního nebe a také se rozpovídá o zákulisí jeho cesty za „Dobytím jižního hvězdnatého ráje“, o čemž dokonce vydal knihu. Pořad sledujte již tuto sobotu 1. dubna 2017 od 20 hodin na TV Noe.

Rozhovor s Petrem Horálkem o astrofotografii a cestování po světě za klenoty (nejen) hvězdného nebe je rozděleno na dva díly. V tomto prvním díle zaměříme na strastiplná putování našeho hosta pod jižní nebe, kde se věnoval nejen fotografování, ale též poznávání zákoutí naší planety, která nám dost možná nejsou až tak úplně známa. Zavítáme do úžasného „hvězdnatého ráje“, odkud lze sledovat oblohu nám Středoevropanům více než exotickou. A také se vydáme za zatměním Slunce.

Petr Horálek povídá o zatmění Slunce v pořadu Hlubinami vesmíru. Autor: TV Noe.
Petr Horálek povídá o zatmění Slunce v pořadu Hlubinami vesmíru.
Autor: TV Noe.

Petr Horálek je autorem dvou čtivých publikací, které seznamují čtenáře populární formou o nebeských úkazech a také o cestách po světe. Zastavíme se proto i u těchto publikací, a sice dvou knih – Tajemná zatmění a Dobytí jižního hvězdnatého ráje. V té první Petr popisuje komplexní formou ve zkratce vše o jedněch z nejkrásnějších přírodních úkazů - zatměních Slunce a Měsíce. Dozvíte se, proč se zatmění lidé obávali, jak opravdu vznikají a hlavně kdy a kde se těšit na ta nejbližší. Druhá publikace je pak čirý cestopis, prostřednictvím něhož nás Petr zavede do Ruska, Tibetu, Ugandy anebo za pověstným rájem do jižního Pacifiku. Obě knížky jsou k získání v nakladatelství Albatros.

Petr Horálek představuje knihu Dobytí jižního hvězdnatého ráje v pořadu Hlubinami vesmíru. Autor: TV Noe.
Autor: TV Noe.

Během povídání se také zastavíme u dnešní role popularizátorů astronomie, připomeneme si významné výročí České astronomické společnosti a také představíme portál Astro.cz, jehož je Petr Horálek již dlouhodobě vedoucím redaktorem.

Pojďme se společně s Petrem Horálkem vypravit do končin, kde temné nebe ještě existuje! Premiéra je už v sobotu 1. dubna 2017 ve 20 hodin na TV Noe. Druhý díl - o astrofotografii - pak odvysíláme v sobotu 6. května 2017.

Bližší info včetně repríz najdete na stránkách www.tvnoe.cz/porad/hlubinami-vesmiru-s-petrem-horalkem-astroturistika a po odvysílání premiéry i v archivu TV Noe.

[1] Pořad Hlubinami vesmíru – stránky pořadu