Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Březinou (1. díl)

Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Březinou (1. díl)

Dr. Jiří Březina v pořadu Hlubinami vesmíru. Autor: TV Noe.
Dr. Jiří Březina v pořadu Hlubinami vesmíru.
Autor: TV Noe.
V prvním díle pořadu Hlubinami vesmíru v roce 2014 bude setkání s dr. Jiřím Březinou. Tématem je planetologie. Už nyní běží reprízy, nejbližší právě dnes 9. ledna od 18:40.

Dr. Jiří Březina v pořadu Hlubinami vesmíru. Autor: TV Noe.
Dr. Jiří Březina v pořadu Hlubinami vesmíru.
Autor: TV Noe.
Víte, že planetologie je již pokládána za součást geologie či lépe řečeno geologie je spojována s planetologií? Host pořadu Prof. Dr. Jiří Březina, CSc. je geologem a planetologem v jedné osobě. Ačkoliv dlouhá léta, od roku 1968, žije v Německu, vyučuje právě planetologii pro geology na Universitě Karlově v Praze.

V rozhovoru se budeme tedy samozřejmě dotýkat planetologie a navštívíme postupně tělesa Sluneční soustavy. Co vše je tam pro geologa – planetologa zajímavé? A co planety u jiných hvězd? I tam má planetologie logicky nasměrováno.

Vznesme se tedy za okraj naší Země a vzbuďme svou zvědavost, neboť svět planet a odhalování jejich tajemnství nám rozevírá poznání.

Ke sledování pořadu zve Jindřich Suchánek.

Živé vysílání TV Noe
Bližší info + reprízy

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.