Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Vychází Astropis 112 (2/2018)

Vychází Astropis 112 (2/2018)

V letošním letním čísle časopisu Astropis nalezneme opět spoustu zajímavého čtení nejen na dovolenou: Dr. M. Topinka píše o novém zlatém dole astronomie – současném pozorování gravitačních vln, gama záblesků a dalších elektromagnetických projevů téhož jevu. Prof. P. Kulhánek připomíná životní cestu nedávno zesnulého Stephena Hawkinga, ing. J. Pavlousek se ohlíží za tradicí demonstrátorů (nejen) na Štefánikově hvězdárně v Praze a Mgr. P. Pecháček se vrací na přelom 19. a 20. století za ženami v astronomii.

Nechybí novinky z kosmonautiky (ve spolupráci s Kosmonautix.cz), články o sondách InSight a Parker Solar Probe, přehled sluneční činnosti, pozorování Měsíce (tentokrát kráter Picard a O'Neillův most) a samozřejmě novinky z astrofyziky i pravidelné recenze. Tištěná verze na papírových nosičích již brzy ve vašich schránkách, v elektronickém archivu je číslo k dispozici od 12.7.2018.

Věříme, že se vám nové číslo časopisu Astropis zpříjemní horké letní dny.

Štítky: Astropis