Úvodní strana  >  Novinky  >  Kometa v koronografu

Kometa v koronografu

V zorném poli koronografu SOHO se objevila periodická kometa 96P/Machholz, která v těchto dnech protétá poblíž perihélia své dráhy, kterým projde 27. října. Na snímcích ze sondy SOHO bude kometa viditelná do 30. října.

Martin Mašek

Martin Mašek (*1988 v Liberci), vášnivý pozorovatel deep-sky objektů, komet, proměnných hvězd a planetek. Vystudoval geografii na TU Liberec. Operátor robotického dalekohledu FRAM fyzikálního ústavu AV ČR, který je umístěn v jihoamerické pampě na observatoři Pierra Augera. V současné době je místopředsedou Sekce pro děti a mládež ČAS, dále je členem Klubu astronomů Liberecka, Sekce proměnných hvězd a exoplanet, SMPH a APO. Rovněž objevitel mnoha proměnných hvězd. Je po něm pojmenována planetka č. 9841.

Štítky: 96P/Machholz 1, SOHO, SOHO komety