Úvodní strana  >  Novinky  >  V Pardubicích se zahajuje odborné pozorování Slunce
Adam Malíř Vytisknout novinku

V Pardubicích se zahajuje odborné pozorování Slunce

Dynamičnost Slunce je stále předmětem výzkumu fyziků po celém světě. Přitom se každý může zapojit do jeho dokumentace. U nás to není jenom Sluneční oddělení AsÚ AV ČR, ale také hvězdárny, které pozorování dovedou alespoň částečně zpřístupnit široké veřejnosti. Takovým příkladem je i nově hvězdárna barona Artura Krause v Pardubicích. Více v tiskové zprávě.

Štítky: Chromosféra, Hvězdárna barona Artura Krause, Aktivita Slunce

43. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 22. 10. do 28. 10. 2018. Měsíc bude v úplňku. Venuše projde dolní konjunkcí se Sluncem. Východně od Slunce v jeho záři jsou Merkur a Jupiter. Saturn je večer nízko na jihozápadě a Mars v okolí jižního obzoru. Meteory Orionid spatříme možná v noci na pondělí, pak už ruší svit Měsíce. BepiColombo se vydala na cestu k planetě Merkur. V plánu je start rakety Pegasus z podvěsu letounu a první let čínské rakety Zhuque. Před 40 lety odstartovala první československá družice Magion 1.