Úvodní strana  >  Rady  >  Pozorování oblohy  >  Často kladené dotazy  >  Kolik je hvězd ve viditelném vesmíru?

Kolik je hvězd ve viditelném vesmíru?

Struktura naší Galaxie.
Naše Galaxie má zhruba 2.1011 hvězd. V dosahu HST je v principu 1011 galaxií [odhad podle nejdelších snímků tzv. HDF-N a -S]. Je-li naše Galaxie docela průměrná [ve skutečnosti je asi trochu nadprůměrná], tak je ve viditelném vesmíru maximálně 1022 hvězd, tj. deset tisíc triliónů hvězd.

Miroslav Brož (Hvězdárna a planetárium HK)

Štítky: Galaxie, Hvězdy

25. vesmírný týden 2022

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 20. 6. do 26. 6. 2022. Nastává letní slunovrat, začíná astronomické léto. Měsíc bude v poslední čtvrti. Ráno můžeme vidět všechny okem viditelné planety v pořadí, jak jdou od Slunce. Mezinárodní vesmírná stanice vykonává své přelety přes Slunce i Měsíc. Kometa C/2017 K2 (PanSTARRS) prochází kolem hvězdokupy IC 4665. Uskutečnily se tři starty Falconu 9 ve dvou dnech. Očekáváme také start rakety Ariane 5 a možná i Electronu s technologickou družicí na dráhu kolem Měsíce. Před 100 lety se narodil britský astronom zabývající se Měsícem Ewen Whitaker a 95 let uplynulo od narození známého amatérského objevitele komet Williama Bradfielda.

C/2017 K2 PnaStarrs

Kométa je na snímku vľavo dole, vpravo hore je hviezda Cebalrai z Hadonosa.