Úvodní strana  >  Rady  >  Pozorování oblohy  >  Často kladené dotazy  >  Co se stane, když se dvě černé díry srazí?

Co se stane, když se dvě černé díry srazí?

Černou díru prozradí její vliv na okolí
Srážky černých děr jsou teoreticky velmi zajímavá věc. V podstatě se obě černé díry nakonec slijí v jednu větší. Tak právě asi vznikají supermasivní černé díry s hmotnostmi až 109 hmot Slunce v některých kvasarech. Pravděpodobnost srážky je největší v centru galaxií, případně v hustých hvězdokupách. Jedna taková zvaná Arches je nyní studována poblíž centra naší Galaxie ve Střelci.

Miroslav Brož (Hvězdárna a planetárium HK)

Štítky: Galaxie, Galaxie Mléčná dráha, Černá díra

kometa Wirtanen nad Zubštejnem

Mezi mraky se kometa objevila na 5 a 1/2 minuty, pořízeno 16 použitelných snímků, nakonec vybráno 8 snímků kde bylo nejméně mraků. Snímky registrovány na hvězdy a na krajinu. Na zvýraznění komety použity snímky Petra Horálka.