Výhody

Mimo možnosti vlastní realizace v astronomii či popularizace astronomie je pro členy České astronomické společnosti připraveno mnoho výhod a cenových slev. Na co se tedy můžeš těšit?

publikace a inzerce v nich zdarma nebo se slevou

• Členové dostávají zdarma členský časopis Kosmické rozhledy (4x ročně)
  • Členové ČAS dostávají zdarma časopis Astropis - časopis pro astronomy amatéry.
  • Všichni členové mají právo být voleni do orgánů ČAS a aktivně se podílet na činnosti společnosti
  • Každému členu přísluší navíc výhody, které poskytuje pobočka nebo sekce, jejímž je členem
  • Zdarma inzerce v Kosmických rozhledech
  • Členové ČAS mají nárok na slevu při předplatném Expresních astronomických informací, tj. služby poskytující s minimálním časovým zpožděním informace o nových objevech (komet, nov, supernov...) a dalších aktualitách světové astronomie
  • Sleva na astronomické publikace v rámci knižního veletrhu Svět knihy (na stánku ČAS, pokud se ČAS účastní veletrhu)
  • Volný vstup na Podzimní knižní veletrh v Havlíčkově Brodě

Slevy na akcích (spolu)pořádaných společností

• Sleva 50 Kč na Semináři majitelů amatérských dalekohledů (Rokycany)
  • Sleva 100 Kč na poplatku akce Mezní hvězdná velikost

Slevy (nejen) při nákupu astronomické techniky

Zvýhodněné vstupné na mnoho čEských hvězdáren

Členové ČAS mají slevy nebo vstup zdarma na astronomické pořady mnoha hvězdáren a planetárií! Kde všude můžete členství ke zvýhodněnému vstupu uplatnit?

Štítky: Členství, Čas

29. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 15. 7. do 21. 7. 2019. Měsíc bude v úplňku a nastane jeho částečné zatmění. Během noci je vidět Jupiter a Saturn, k nimž se přidává i Neptun a nad ránem Uran. Aktivita Slunce je velmi nízká. Indie letí k Měsíci, koncem týdne čekáme dva starty k ISS. Hayabusa 2 provedla druhý odběr vzorků z planetky Ryugu. Raketa Proton-M vynesla dalekohled Spektr-RG, raketa Vega selhala. Před 50 lety přistáli lidé na Měsíci a před 25 lety dopadaly první kusy komety na Jupiter.

Titul Česká astrofotografie měsíce za červen 2019 obdržel snímek „Nočné svietiace oblaky“, jehož autorem je Jakub Zahuranec   Noční svítící oblaka, nebo „nočné svietiace oblaky“, v rodné řeči autora snímku Jakuba Zahurance ze Slovenska, jsou krásným úkazem. Chtělo by se říci

Pohyb tieňa Zeme a Mesiaca voči hviezdnemu pozadiu

Pohyb tieňa Zeme a Mesiaca počas zatmenia pozorovateľný v priebehu 90 minút. Modrá hviezda vpravo dolu je 53 Sgr.