Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  25. duben 2001

Astronomický snímek dne (APOD) - 25. duben 2001

Kosmický laser vytváří umělou hvězdu

Uznání a copyright: Fang Shi (U. Chicago) et al., AURA, NSO, NOAO, NSF

Někteří astronomové nemají rádi hvězdy. Fluktuace jasných hvězd mohou ukazovat jak se mění zemská atmosféra, ale v řadě případů neleží ve směru, kde je tato atmosférická informace potřebná, žádná jasná hvězda. Takže spíš než aby zkusili vyhladit signál existující hvězdy, astronomové vytvoří pomocí laseru hvězdu umělou přesně tam, kdy potřebují. Následné pozorování umělé laserové hvězdy může poskytnou tak detailní informace o rozmazání světla v zemské atmosféře, že většina tohoto efektu může být odstaněna rychle se měnícím zrcadlem. Tato adaptivní optika umožňuje provádět pozemská pozorování skutečných hvězd, planet a mlhovin s vysokým rozlišením. Umělá hvězda nahoře byla vytvořena čtyřwatovým laserem na Richard B. Dunn Solar Telescope na Sacramento Peak ve státě New Mexico.

Štítky: Laser, Artificial star