Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  26. duben 2001

Astronomický snímek dne (APOD) - 26. duben 2001

Koňská hlava se vrací

Uznání: (Top) NASA, NOAO, ESA, Hubble Heritage Team (STScI / AURA)
(Bottom) T.A. Rector (NOAO/AURA/NSF), Hubble Heritage Team; Copyright

Mlhovina Koňská hlava, obtížně pozorovatelná malými dalekohledy, byla nedávno vybrána internetovými voliči za cíl pro Hubble Space Telescope. Zcela nahoře je Hubbleův detailní pohled na oblak tmavého kosmického prachu, zveřejněný při příležitosti 11. výročí provozu orbitální observatoře. Pod ním je fantastický pozemský pohled z 0.9 metrového dalekohledu NOAO na Kitt Peak National Observatory, který ukazuje tmavou Koňskou hlavu na pozadí rozpýnajícího se oblaku zářicího plynu. Vzrušující oblaka prachu a plynu uvnitř a v okolí Koňské hlavy jsou součástí velké a složité hvězdné porodnice viditelné směrem k souhvězdí Orionu. Tato oblast tvorby hvězd je vzdálena 1500 světelných roků a zahrnuje velmi známou mlhovinu v Orionu. Mlhovina Koňská hlava se nachází jižně od hvězdy Zeta Orionis, nejvýchodnější hvězdy Orionova pásu.

Štítky: Mlhovina, Tmavá mlhovina, Hubble, Koňská hlava

Kometa NEOWISE nad střechou sousedního domu. foceno skrz okno mého pokoje.