Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  18. červenec 2001

Astronomický snímek dne (APOD) - 18. červenec 2001

Mars ze Země

Uznání: Jim Bell (Cornell) et al., Hubble Heritage Team (AURA/STScI/NASA)

Minulý měsíc byly Mars a Země na svých oběžných drahách hned vedle sebe. Událost formálně nazývaná opozice byla pro pozorovatele zvýrazněna velice jasným Marsem a dobrou příležitostí pro fotografování z kosmického dalekohledu Hubble Space Telescope. Nahoře je Hubbleův snímek Marsu s vůbec kdy nejvyšším rozlišením pořízeným ze Země. Na Marsu jsou na pólech viditelné bílé ledové čepičky, hnědé a oranžové oblasti pokryté pískem a štěrkem a světle oranžové velké prachové bouře. Je vidět, jak z bazénu Hellas vytéká zvláště velká prachová bouře. Snímky jako jsou tyto umožňují planetárním astronomům pokračovat ve srovnávání vzorců počasí na Marsu a na Zemi. Až Mars v roce 2003 na své eliptické dráze dosáhne příští opozice, tak bude dokonce o 20 procent blíže.

Štítky: Mars, Hubblův kosmický dalekohled

27. vesmírný týden 2022

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 4. 7. do 10. 7. 2022. Měsíc bude v první čtvrti. Planety jsou vidět na ranní obloze. Kometa C/2017 K2 (PanSTARRS) se pohybuje souhvězdím Hadonoše. Aktivita Slunce je nízká. SLS je zpět ve VAB po úspěšném testu. Starship 24 a Super Heavy B7 poprvé se všemi motory. Před čtvrtstoletím se podařilo první úspěšné přistání na Marsu od mise Viking ze sedmdesátých let 20. století.