Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  04. listopad 2002

Astronomický snímek dne (APOD) - 04. listopad 2002

Cassini se blíží k Saturnu

Uznání: Cassini Imaging Team, SWRI, JPL, ESA, NASA

Automatická kosmická sonda Cassini, kterou vypustila v roce 1997 NASA, je už dostatečně blízko na to, aby rozlišila dost prstenců a měsíců své cílové planety Saturna. Sonda se k prstenčité planetě přiblížila asi na dvě vzdálenosti Země-Slunce. Během inženýrských testů minulý měsíc Cassini zachytil několik snímků. Tyto snímky byly zkombinovány do barevného kompozitního snímku se zvýšeným kontrastem vyobrazeném nahoře. Napravo jsou vidět prstance Saturna a vrcholky mraků, zatímco dole vlevo je jako skrnka vidět jeho největší měsíc Titan. Po příletu k Saturnu v červenci 2004 kolem něj začne obíhat Cassini orbiter a začne studium saturnova systému. O několik měsíců později se oddělí sonda nazvaná Huygens a pokusí se přistát na povrchu Titanu.

Štítky: Saturn, Cassini spacecraft