Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  03. březen 2004

Astronomický snímek dne (APOD) - 03. březen 2004

Rover Opportunity ukazuje na starodávný vlhký Mars

Uznání: Mars Exploration Rover Mission, JPL, NASA

Byl Mars dost vlhký k tomu, aby mohl podporovat život? Aby NASA pomohla odpovědět na tuto otázku, tak vypustila na rudou planetu výpravy dvou roverů a přistála s nimi v oblastech, které by podle družicových snímků mohly být zatopeny vodou. Včera bylo zveřejněno rostoucí množství důkazů, že rover Opportunity opravdu objevil důkazy toho, že jeho místo přistání Meridiani Planum bylo kdysi docela vlhké. Mezi důkazy, že tam kdysi tekla kapalná voda patří fyzický vzhled mnoha kamenů s výklenky, kde se zdá, že rostly krystaly a kameny se sírany. Na snímku nahoře se Opportunity ohlíží zpět na nyní prázdný lander. Je vidět část světlých skalnatých výstupků , které poskytly náznaky vody, stejně jako okraj malého kráteru, kde Opportunity přistál. Rover bude pokračovat ve výzkumu svého okolí a pokusí se určit podstatu a rozsah, utváření oblasti vodou.

Štítky: Mars, Voda, Opportunity