Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  06. září 2006

Astronomický snímek dne (APOD) - 06. září 2006

Zelená polární záře nad Hořejším jezerem

Uznání a copyrightt: Jeff Hapeman

Co kdyby byl obzor zelený? Tak byste vzali kameru a vyfotili to! Přesně to zažil minulý týden Jeff Hapeman, když byl v Pictured Rocks National Lakeshore v Michiganu. Za klidné noci byla nad severním obzorem nad Hořejším jezerem dlouho trvající zelená difuzní polární záře. Snímek nahoře byl pokusem zachytit pocit zázraku, který člověk při pohledu na polární záři zažívá. Polární záře vyvolávají energetické částice ze Slunce, které dopadají do magnetického okolí Země. Výsledné energetické částice jako třeba elektrony a protony dopadají dolů u zemských pólů a naráží do vzduchu. Molekuly vzduchu dočasně ztrácí elektrony, a když vzdušné molekuly kyslíku znovu elektrony zachytí, tak vyzáří zelené světlo. Polární záře mají mnoho tvarů a barev.

Štítky: Polární záře, Green, Lake Superior