Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  13. září 2006

Astronomický snímek dne (APOD) - 13. září 2006

Atlantis míří na orbitu

Uznání: NASA

Ptáci nelétají tak vysoko. Letadla nelétají tak rychle. Socha Svobody váží méně. Žádný druh kromě lidí nedokáže ani pochopit, co se to vlastně děje, a ještě před tisíci lety by to nechápal ani člověk. Start rakety do vesmíru je událost, která vzbuzuje úctu a dá se těžko popsat. Na snímku vlevo startuje raketoplán Atlantis k návštěvě Mezinárodní kosmické stanice 9. září ráno. Raketoplán o startovací hmotnosti dva milióny kilogramů odstartoval na oběžnou dráhu Země, kde je vzduch na dýchání příliš řídký a kde je gravitace na palubě sotva postřehnutelná. Rakety vypouštěné do vesmíru nyní startují z mnoha míst na Zemi asi jednou týdně.

Štítky: Raketoplán, Atlantis, STS-115

3. vesmírný týden 2020

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 13. 1. do 19. 1. 2020. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer září jasná planeta Venuše, vidět lze i Neptun a Uran. Ráno je vidět Mars. Merkur a Saturn jsou úhlově blízko Slunci. Kometu C/2017 T2 můžeme opět pozorovat na večerní obloze. Na úspěchy raket Falcon 9 a CZ-3B by v tomto týdnu určitě chtělo navázat několik dalších. Uběhlo 15 let od přistání pouzdra Huygens na Titanu.

Snímek komety C/2017 T2 (PANSTARRS)

Rozměry obrázku jsou 20 x 20 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Nacházela se téměř v zenitu v souhvězdí Persea. Atmosférické podmínky byly podprůměrné.