Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  31. červenec 2007

Astronomický snímek dne (APOD) - 31. červenec 2007

Zásah Galaktického centra laserem

Uznání a copyright: Yuri Beletsky (ESO)

Proč tito lidé střílejí silným laserem do středu naší Galaxie? Naštěstí to neznamená první krok galaktické války. Ve skutečnosti astronomové Velmi velkého dalekohledu (VLT) v Chile zkoušejí měřit deformaci od stále se měnící atmosféry Země. Trvalé měření vybuzených atomů ve velkých výškách, které se jeví jako umělá hvězda, astronomům umožňuje okamžité měření rozmazání atmosféry. Tato informace je poskytnuta zpátky zrcadlu VLT dalekohledu, které se pak trochu deformuje, aby se rozmazání minimalizovalo. VLT v tomto případě pozoroval centrum naší Galaxie, takže bylo třeba měřit rozmazání atmosféry v tom směru. A co se mezigalaktického válčení týče, tak z pohledu z centra naší Galaxie se nečekají žádné ztráty. Ve skutečnosti by se světlo z tohoto silného laseru zkombinovalo se světlem našeho Slunce a dohromady by se jevilo pouze jako slabá vzdálená hvězda.

Štítky: Galaktický střed, Adaptivní optika, Laser