Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  03. září 2008

Astronomický snímek dne (APOD) - 03. září 2008

31 miliónů mil od Země

Uznání: Donald J. Lindler, Sigma Space Corporation, GSFC,
Univ. Maryland, EPOCh/DIXI Science Teams

Kosmická sonda Deep Impact navedla 4. července 2005 projektil k dopadu na jádro komety Tempel 1. Tato kosmická sonda nadále krouží sluneční soustavou a už dříve v tomto roce se ohlédla zpátky a pořídila sérii snímků své domoviny vzdálené 31 miliónů mil (50 miliónů kilometrů). Tato čtyři políčka odshora vlevo dolů doprava z videa ukazují otáčení Země. Obrázky kombinují viditelné a blízké infračervené snímky s dostatečným rozlišením a kontrastem, že lze vidět mračna, oceány i kontinenty. Umožňují také sledovat pozoruhodný průchod velké pozemské přirozené družice, Měsíce. Pohyb Měsíce po oběžné dráze ho zorným polem posunuje zleva doprava. Zobrazení Země ze vzdálené perspektivy astronomům umožňuje spojit různé variace jasnosti na různých vlnových délkách s planetárními útvary. Tato pozorování pomohou při hledání planet zemského typu v jiných slunečních soustavách.

Štítky: Měsíc, Země, Přechod, Extrasolární planety, Deep impact, Epoxi

51. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 16. 12. do 22. 12. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Podvečerní obloha nabízí Venuši a Saturn. Po setmění můžeme pozorovat také Uran a Neptun. Ráno je vidět Mars. Nejjasnější kometou oblohy je C/2017 T2 vysoko v Perseovi. Nastane zimní slunovrat. Proběhne několik zajímavých startů raket. Před 380 lety se narodil Gottfried Kirch, vynálezce mikrometru a objevitel jasné komety roku 1680.

Soumrak v Otrokovicích