Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  16. říjen 2009

Astronomický snímek dne (APOD) - 16. říjen 2009

Herschelův pohled na Mléčnou dráhu

Uznání: ESA, SPIRE & PACS Consortia

Herschel je nová infračervená observatoř ESA se zrcadlem o průměru 3,5 metru větší, než Hubblův kosmický dalekohled. Tento vesmírný dalekohled je pojmenován po v Německu narozeném britském astronomovi Fredericku Williamu Herschelovi, který před více jak 200 lety objevil infračervené světlo. Tento nádherný pohled do roviny Mléčné dráhy v souhvězdí Jižního kříže pochází z období počátečních testů Herschelových kamer. Tento původní 2 stupně široký pohled v dalekém infračerveném záření ve falešných barvách zachycuje studená prachová mračna naší galaxie do extrémních podrobností a ukazuje pozoruhodnou spleť filamentů a hvězdotvorných oblastí. Tato a plánovaná budoucí Herschelova pozorování by mohla pomoci rozluštit tajemství vznikání hvězd prohlídkou rozsáhlých oblastí galaktické roviny.

Štítky: Prach, Mléčná dráha, Infračervený, Herschel