Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  20. leden 2010

Astronomický snímek dne (APOD) - 20. leden 2010

Známý vesmír

Uznání a copyright: American Museum of Natural History

Jak by vypadalo cestování napříč známým vesmírem? Americké muzeum historie přírody vytvořilo moderní film, který ukazuje hodně efektů na takové cestě a tak lidem pomáhá udělat si o ní představu. Film začíná na Zemi v Himalájském pohoří a potom se začne dramaticky vzdalovat a postupně ukazuje oběžné dráhy družic Země, Slunce, Sluneční soustavu, dosah prvních radiosignálů lidstva, Mléčnou dráhu, okolní galaxie, vzdálené galaxie a kvasary. Když je dosaženo vzdálené plochy mikrovlnného pozadí, tak je vykreslena radiace emitovaná miliardy světelných let daleko a méně než milion let po velkém třesku. Každý objekt je ve filmu, který často využívá atlas Digital Universe Atlas, vykreslen v měřítku podle nejlepších vědeckých výzkumů k roku vzniku filmu 2009. Film obsahuje podobnosti se slavným filmem Mocniny deseti, který je po generaci oblíbeným filmem příznivců vesmíru.

Štítky: Galaxie, Vesmír, Video, Trip