Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  29. březen 2011

Astronomický snímek dne (APOD) - 29. březen 2011

Keplerova slunce a planety

Uznání ilustrace: Jason Rowe, Kepler Mission

Astronomové s využitím pracovité, po planetách pátrající družice Kepler objevili 1 235 kandidátů na planety kolem jiných sluncí od té doby, kdy Keplerovo hledání po planetách zemského typu v roce 2009 začalo. Aby je dokázala družice Kepler najít, tak sleduje pole bohaté na hvězdy, aby mohla identifikovat přechody pomocí malého zeslabení světla způsobeného přechodem planety před kotoučem mateřské hvězdy. V této pozoruhodné ilustraci jsou vidět všichni Keplerovy kandidáti na planety, jak přecházejí před svými mateřskými hvězdami seřazenými podle velikosti od leva nahoře dolů doprava. Hvězdy a siluety přecházejících planet jsou vidět ve stejném měřítku se saturovanými barvami hvězd. U některých hvězd je vidět v tranzitu více než jen jedna planeta, ale to musíte obrázek pečlivě prozkoumat ve vysokém rozlišení, abyste je všechny uviděli. Slunce je zde pro srovnání ve stejném měřítku pod horním řádkem vpravo. V siluetě je proti slunečnímu disku při tranzitu vidět jak Jupiter tak Země.

Štítky: Extrasolarní planety, Kepler, Exoplanet, Transit technique