Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  03. říjen 2011

Astronomický snímek dne (APOD) - 03. říjen 2011

Video temné hmoty ze simulace Bolshoi

Uznání: A. Klypin (NMSU), J. Primack (UCSC) et al., Chris Henze (NASA Ames), NASA's Pleiades Supercomputer
Music (

Co kdybyste letěli vesmírem a viděli temnou hmotu? I když technologie pro takový let stále čeká na svůj vývoj, tak technologie pro vizualizaci takového letu s dokončením simulace Bolshoi Cosmological Simulation značně pokročila. Výstup po 6 miliónech CPU hodin na sedmém nejrychlejším superpočítači na světě přináší mnoho vědeckých novinek včetně simulace letu nahoře. Bolshoi vychází z poměrně plynulé distribuce temné hmoty v ranném vesmíru odlišené od mikrovlnného záření pozadí a dalších velkých datových souborů na obloze a pak sleduje evoluci vesmíru až do přítomnosti jak je vidět nahoře na podkladu standardní kosmologie. Jasné body na videu nahoře jsou uzly normálně neviditelné temné hmoty z nichž mnohé obsahují normální galaxie. Je zřejmé, že dlouhým vláknům a kupám galaxií dominuje temná hmota. Statistické srovnání mezi Bolshoi a současnými reálnými mapami oblohy se skutečnými galaxiemi ukazují dobrou shodu. Ačkoliv Bolshoi simulace existenci temné hmoty podporuje, tak mnoho otázek o našem vesmíru zůstává nezodpovězeno, včetně složení temné hmoty, podstaty temné energie a jak vznikala první generace hvězd a galaxií.

Štítky: Temní hmota, Kosmologie, Video, Bolshoi