Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  18. březen 2014

Astronomický snímek dne (APOD) - 18. březen 2014

Víry na mapě kosmických mikrovln ukazují na inflaci

Uznání: BICEP2 Collaboration, NSF, Steffen Richter (Harvard)

Prošel vesmír v raném období extrémně rychlým rozpínáním? Takové inflační období se předpokládalo, aby se mohlo vysvětlit několik záhadných kosmických atributů, třeba proč náš vesmír vypadá podobně v opačných směrech. Včera byly uvolněny výsledky, které ukazují očekávaný signál v nečekané síle, což podporuje předpověď inflace, kdy by měly v mikrovlném záření komického pozadí, které bylo emitováno před 13,8 miliardami let, kdy se stal vesmír poprvé průhledný, existovat specifické vzory polarizace. Tyto rané vířivé vzory zvané b-mód polarizace lze přímo přiřadit k efektu stlačování a protahování, které má na fotony, které byly vyzářeny elektrony, gravitační záření. Tyto překvapivé výsledky byly objeveny v datech mikrovlnné observatoře BICEP2 (Background Imaging of Cosmic Extragalactic Polarization 2) u jižního pólu. BICEP2 je na budově s ochrannou mísou kolem něho na snímku nahoře. Povšimněte se, jak černé polarizační vektory dělají víry kolem zbarvených teplotních vrcholů na vložené mapě mikrovlného pozadí oblohy. Ačkoliv jsou tyto závěry statisticky pádné, tak nejspíše zůstanou nadále kontraverzní, dokud nebudou potvrzeny nezávislými pozorováními.
Oprava: Lepší slovosled věty s emisí fotonů zaslal Augustin Hebelka