Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  16. říjen 2014

Astronomický snímek dne (APOD) - 16. říjen 2014

Selfie Rosetty

Uznání: ESA/Rosetta/Philae/CIVA

Kosmická sonda Rosetta si pořídila tuto selfie 7. října. Tehdy byla asi 472 miliónů kilometrů od Země, ale jenom 16 kilometrů od povrchu komety 67P/Čurjumov-Gerasimenko. Za kosmickou sondou se v horní části snímku rýsuje kometární jádro s dvěma laloky a na jednom 14 metrů dlouhém slunečním panelu Rosetty se jasně třpytí sluneční světlo. K zachycení této scény s vysokým kontastem byly pořízeny dvě expozice kamerou CIVA na přistávacím modulu Philae, a pak byly zkombinovány do jednoho obrazu. Primární místo přistání je vidět na menším laloku jádra. Toto je poslední očekávaný snímek z kamer Philae před oddělením od Rosetty 12. listopadu. Krátce po oddělení Philae pořídí další snímek při pohledu zpátky na orbiter a začne sestup k jádru komety.

Štítky: Kosmická loď, Kometa, Rosetta, C67P, Philae