Úvodní strana  >  Články  >  Exoplanety  >  Objeveno devět planet

Objeveno devět planet

Umělecký pohled na exoplanetu Po několikaměsíční přestávce se podařilo objevit další planety mimo naši sluneční soustavu. Dosud známých 102 planet tak dostalo 9 nových přírůstků.

Objevování nových planetárních soustav je hlavním cílem několika týmů astronomů z celého světa. K zachycení slabého světla vzdálených planet je ale potřeba nejvýkonnějších dalekohledů. Každá z devíti nových planet obíhá kolem jiné hvězdy. Jsou od nás vzdáleny v rozmezí 56 až 333 světelných let (pro srovnání nejbližší hvězda je od Slunce 4,3 sv. roku daleko), mají hmotnost v intervalu 0,7 až 7,8 hmotnosti planety Jupiter a své hvězdy oběhnou za 118 dní až 6 let.

Astronomové zatím dokáží najít jen obří planety podobné našemu Jupiteru, na objev planety podobné Zemi potenciálně poskytující podmínky pro život, si budeme muset ještě několik let počkat.

Zdroj: astronomy.com

SkyWatcher N 150/1200, 2x Barlow (original), Astrokamera ZWO ASI 120MC-S, hodinový stroj, EQ3-2. Postprocessing: FireCapture, Autostakkert, Registax and Photoshop.